De Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (OD NZKG) heeft een klachtenregeling. Hierin staat de procedure voor de behandeling van klachten die het gedrag van één van onze medewerkers betreffen. Indien u van mening bent dat u niet op de juiste wijze bent behandeld door één van onze medewerkers, dan kunt u een klacht indienen.
We behandelen uw klacht volgens de interne klachtenregeling Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied 2019. Deze klachtenregeling is gebaseerd op hoofdstuk 9 van de Algemene wet Bestuursrecht.
Indien het een klacht over een buitengewoon opsporingsambtenaar betreft zal bij de behandeling van de klacht ook rekening worden gehouden met de Beleidsregels Buitengewoon Opsporingsambtenaar en artikel 42 van het Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar.
Procedure
Via het webformulier kunt u een klacht indienen. Beschrijf duidelijk uw naam en adres, de dagtekening en een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om uw klacht digitaal in te dienen, dan kunt u uw klacht per brief richten aan:
Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied T.a.v. Klachtencoördinator Ebbehout 31 1507 EA Zaandam
Onze klachtencoördinator zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Na gesprekken en een intern onderzoek ontvangt u van ons een beslissing.
Wij streven ernaar de klacht binnen zes weken af te handelen. Indien uw klacht is behandeld en u bent het niet eens met de uitkomst, dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale Ombudsman.