Bent u van mening dat u niet op de juiste wijze bent behandeld door één van onze medewerkers van de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied, dan kunt u een klacht indienen.

Belangrijk om te weten

Beschrijf duidelijk uw naam en adres, de dagtekening en een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om uw klacht via het online formulier in te dienen, dan kunt u uw klacht per brief richten aan:

Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied
T.a.v. Klachtencoördinator
Ebbehout 31
1507 EA Zaandam

Klachtenregeling

De Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied heeft een klachtenregeling. Hierin staat de procedure hoe wij klachten behandelen over het gedrag van één van onze medewerkers.

Uw klachten behandelen wij volgens de interne klachtenregeling Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied 2019. Deze klachtenregeling is gebaseerd op hoofdstuk 9 van de Algemene wet Bestuursrecht.
Indien het een klacht over een buitengewoon opsporingsambtenaar gaat houden we rekening met de Beleidsregels Buitengewoon Opsporingsambtenaar en artikel 42 van het Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar.

Hoe lang duurt het

Onze klachtencoördinator neemt zo spoedig mogelijk contact met u op. Na gesprekken en een intern onderzoek ontvangt u van ons een beslissing. U krijgt meestal binnen zes weken bericht over de afhandeling.

Indien uw klacht is behandeld en u bent het niet eens met de uitkomst, dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale Ombudsman.



Werkgebied omgevingsdient: Amsterdam, Amstelveen, Aalsmeer, Diemen, Haarlemmermeer,Ouder Amstel, Uithoorn, Zaanstad

Werkgebied van de Omgevingsdienst

  • Noord-Holland
  • Utrecht
  • Flevoland

  • Amsterdam
  • Amstelveen
  • Aalsmeer
  • Diemen
  • Haarlemmermeer
  • Ouder Amstel
  • Uithoorn
  • Zaanstad
Stem