Belangrijk om te weten
- U moet vóór 15 september een vergunning aanvragen als u eind december consumentenvuurwerk wilt verkopen in Amsterdam en Haarlemmermeer.
- De verkoop van het consumentenvuurwerk moet voldoen aan de regels van het Vuurwerkbesluit en de regels zoals omschreven in de verkoopvergunning.
- Naast de verkoopvergunning consumentenvuurwerk moet u voor het opslaan, herverpakken en bewerken van consumentenvuurwerk een melding doen volgens het Besluit activiteiten leefomgeving.
- Als u meer dan 10.000 kg consumentenvuurwerk opslaat, herverpakt en bewerkt vraagt u volgens de Omgevingswet een omgevingsvergunning aan.
- Zowel de melding (Besluit activiteiten leefomgeving) als de omgevingsvergunning vraagt u aan via het Omgevingsloket.
Welke gegevens nodig
Het is belangrijk dat u formulier volledig invult met de volgende bijlagen:
- Kopie identiteitskaart en/of paspoort van aanvrager en beheerder(s)
- Uitdraai Kamer van Koophandel, niet ouder dan vier weken vanaf datum aanvraag
- Certificaat jaarlijkse keuring automatische blusinstallatie
- Indien van toepassing, beoordelingsrapport van de vijfjaarlijkse toetsing van het Uitgangspunten Document (UPD).
Hoe lang duurt het
- Uiterlijk half december neemt de omgevingsdienst een besluit. U ontvangt per e-mail bericht van ons.
- U kunt binnen 6 weken bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag.
Kosten
U betaalt kosten voor een aanvraag verkoopvergunning consumentenvuurwerk. De tarieven vindt u in de Legesverordening van de betreffende gemeente.
Meer informatie
Kaart vuurwerkverkooppunten
Vuurwerkverkoopvergunning gemeente Amsterdam